• darkblurbg
    sportief wandelen
  • darkblurbg
    Verbeteren looptechniek

Sportief Wandelen

Sportief Wandelen is één van onze kernactiviteiten. We doen dit meestal in een inspirerende natuurlijke omgeving zoals de Utrechtse Heuvelrug. Er zijn verschillende vertreklocaties. Sportief Wandelen is toch wel iets anders dan gewoon wandelen. Je wandelt geregeld in een stevig tempo, met arminzet wat weer goed is voor het schoudergewricht. De bloeddoorstroming naar de handen toe is beter dan bij gewoon wandelen. Feitelijk ben je met je hele lichaam in beweging en hart en longsysteem worden wat extra geprikkeld. Dat is mooi meegenomen. Je krijgt daardoor meer energie. Je wordt sterker en energieker.
Nu nog de stap maken om met en in een groep te gaan lopen. Lees hieronder de voordelen.

Sportief Wandelen, de voordelen

Sportief Wandelen is niet zomaar een stukje wandelen. Het is voor alle leeftijden en iedereen die aan zijn conditie wil werken een ideale activiteit. Door een deskundige begeleiding en verantwoorde trainingsopbouw biedt het meer dan het 'gewone wandelen'. Bovendien ben je lekker actief bezig in de buitenlucht.

  • Samen trainen is gezellig en een extra stimulans om je op weg te helpen naar een betere conditie en een gezond gewicht
  • Stevig wandelen in een tempo rond de 5 tot 7 kilometer per uur
  • Eerst een dynamische warming-up. Die bestaat uit ca 10 min. wandelen met lichte arminzet om de spieren warm te maken, gevolgd door losmakende oefeningen.
  • De kern van de les bestaat uit stevig wandelen in verschillende tempo’s, van korte tot wat langere stukken, iedere week op een andere manier en we sluiten af met statische rek- en strekoefeningen
  • Alle lesonderdelen, zoals warming-up en cooling-down, duur- en intervaltraining worden toegepast zoals bij een hardlooptraining, maar dan in wandeltempo
  • Er worden aanwijzingen gegeven over lichaamshouding en looptechniek
  • De opbouw is verantwoord en de belasting gering, zodat de kans op blessures minimaal is
  • Geschikt voor mensen die lange tijd niet gesport hebben, een blessure hebben gehad en voor mensen met gezondheidsklachten
  • De wandelbeweging is natuurlijk en daardoor laagdrempelig.
  • Zelfs fitte mensen komen aan hun trekken bij een pittige training, omdat er verzwarende elementen kunnen worden ingebouwd.
  • Sportief Wandelen is eveneens zeer geschikt voor mensen met reumatische aandoeningen.
  • Koffie/thee als we klaar zijn. 

Najaar 2019:

Iedere woensdagochtend kunt u meedoen met sportief wandelen "light", ook wel conditioneel wandelen genoemd. Net even anders dan gewoon wandelen.
Lekker sportief bezig zijn gedurende de zomermaanden op de Utrechtse Heuvelrug. Er zijn drie verschillende startlocaties. Neem daarom, als u van plan bent een keer mee te doen, contact met mij op voor de juiste verzamelplaats.
Ga de uitdaging eens aan en ervaar wat regelmatig conditioneel wandelen met u doet.

Meer voordelen van wandelen zijn:

Verbetering van de algehele vitaliteit
Uw stemming (mindset) verbetert, u wordt opgewekter
U bent minder snel prikkelbaar
Stress verminderend
Helpt tegen burn out klachten
Uw loophouding wordt efficiënter
Uw conditie neemt toe
U legt al lopend nieuwe contacten.

Kosten:

Tarief 3 maanden: € 25,00
Tarief 6 maanden: € 45,00
Losse les 1x per wk / 90min:  € 4,00 per keer.
Knipkaart: 6 lessen van 90 min: € 16,00
Kennismakingskorting: 1x gratis meelopen.
Persoonlijke coaching en begeleiding 1 persoon: € 30,00 per les van 90 min. // 2 pers € 15,00 p.p. // 3-4 pers. € 12,00 p.p.
Inclusief koffie/thee na afloop (o.o.v.)

Voorwaarden:

  • De groepslessen gaan alleen door bij deelname van tenminste 6 personen
  • U loopt voor eigen risico en dient waar dat nodig is te allen tijde de verkeersregels in acht te nemen.

Bij voldoende aanmeldingen of als u persoonlijk begeleid wilt worden kan in overleg voor andere dagen en tijdstippen gekozen worden.

Voor meer info bel. T: 0318-561251 of 0651-553855

Wandelen doe je samen